köpvillkor

Vår lagerbutik finns numer på Kabelvägen 19 D

Köpvillkor

För att få handla på www.highlandhome.se måste du ha fyllt 18 år samt vara folkbokförd i Sverige och ha ett giltigt företagskonto. Detta kan du få genom att upprätta ett avtal med oss och då behöver du ett bevis från bolagsverket att du bedriver en enskild firma, handelsbolag, kommanditbolag, ekonomisk förening eller ett aktiebolag Vi levererar endast till adresser inom Sverige.

Priser och betalning

Varje vara anges med pris i svenska kronor exklusive moms. Vi debiterar 25% moms på angivet pris

Frakt

Vi levererar med Posten (i undantagsfall med DHL) till er lageradress eller ombud beroende på leveransens storlek och beskaffenhet. Denna fraktavgift kan variera och fastställes via mejl eller telefon efter det att köpet är genomfört.
Eventuellt tillkommer avgifter beroende på valt betalningssätt, t ex fakturaavgift. I kassan anges betalningsvillkor för respektive betalningssätt. Kvitto skickas endast ut via E-post till den adress som anges vid beställning 

KLARNA Direktbetalning

Betalningen kan göras via faktura och på många andra valbara sätt exempelvis via kort eller internetbank och hanteras av Klarna. Ingen extra avgift tillkommer.

Betalning sker enkelt och säkert med Klarna. Även om du inte har ett Klarnakonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Klarna

Klarna samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea. Klarna håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Övriga mer detaljerade villkor hittar du här: https://www.klarna.com/se/villkor/

Information om betalning via Klarna faktura och pantsättning

Vid betalning med Klarna FAKTURA hittar du mer information här om du klickar på nedanstående rosa knapp:

Information om Klarnas fakturavillkor

Bankgirobetalning

Vi skickar en orderbekräftelse till dig med all info för att betala dina varor via Bankgiro. Efter att betalning kommit oss tillhanda behandlas ordern. Observera att leveranstiden för Bankgirobetalning kan vara upp till 2 arbetsdagar längre jämfört med övriga betalningsalternativ p g a att ordern handläggs manuellt. Vid Bankgirobetalning tillkommer en expeditionsavgift, för närvarande 25 kr ink. moms. 

Highlands Home reserverar sig för slutförsäljning. Vi förbehåller oss rätten att annullera beställningar vid eventuella felaktigheter såsom tryckfel, pris, specifikationer, tekniska problem etc.

Leveranser

Vi levererar med Posten och vid skrymmande och tunga försändelser med DHL

Garantier

Vi lämnar 1 års garanti på fabrikationsfel. Detta innebär att om varan konstateras ha ett fel som uppstått under tillverkningen ersätter vi den i första hand med likvärdig vara. Om likvärdig vara inte finns i lager görs ett återköp minus eventuellt avdrag för nyttjandetid.

Privat Policy

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.
Vi försäkrar även att vi inte kommer att sälja eller överlåta några personuppgifter.

Ångerrätt

Din ångerrätt gäller under 14 dagar och den börjar löpa den dag du tog emot varan. När du utnyttjar din ångerrätt: Du är skyldig att sända eller återlämna varan till oss i väsentligt oförändrat skick. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten. Returfrakt för ångerköp bekostas alltid av dig som köpare, tänk på att ansvaret för att varan kommer tillbaka till oss ligger hos dig så välj ett retursätt som är spårbart. Vi ersätter inte varor som försvinner på vägen. Vi återbetalar inom 30 dagar från att varan kommit oss tillhanda.

Ej uthämtade paket

Ej hämtade/mottagna varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig för returfrakt samt hanteringsavgift, för närvarande minimum 170 till maximus 2000 kr (ink. moms).

Returer & Reklamationer

Finns misstanke om att en skada uppkommit under transport måste detta meddelas oss inom 3 dagar från mottagandet. Har du fått en defekt eller felaktig vara kontaktar du oss så ersätter vi varan.
Kontakta oss via E-post eller telefon så ordnar vi med frakthandlingar för returfrakt.
Returer får ej skickas med postförskott!

Kundservice

Har du frågor kring webshopen, betalning, leveranser m.m. är du välkommen att kontakta vår kundtjänst.